בקשה לאיחוד משפחות


"לפעמים אתה לא צריך רק עורך דין, אתה צריך לוחם צדק, אתה צריך בן אדם"

תוכן עניינים

מהו איחוד משפחות?

איחוד משפחות הוא הגירת קבע של בני משפחה של אזרח או תושב ישראלי למדינת ישראל במטרה להתאחד עמו. ככלל הליך איחוד משפחות בישראל אינו מיועד ליהודים שמבקשים להתאחד עם משפחתם בארץ, אלו זכאים לעלות מכוח שבות. ההליך מיועד רק למי שאינו יהודי ואינו זכאי שבות.

איחוד משפחות עם בן זוג זר הנשוי או בזוגיות עם ישראלי

למקרה מסוג זה ישנו הליך ייעודי הנקרא ההליך המדורג, בו הישראלי/ת מזמין את בן זוגו הזר לישראל ואלו עוברים ביחד הליך של 4 או 7 שנים בהתאמה עד למעמד קבע בישראל, בו נבחנים כנות הקשר הזוגי שלהם והרצון להקים חיים משותפים בישראל (לקריאה נוספת על ההליך המדורג לחצו כאן).

איחוד משפחות

שאלת איחוד המשפחות מתעוררת לא פעם במקרים שילדים של זרים שזכו במעמד בארץ מבקשים להתאחד עמם ולזכות למעמד גם הם.

הליך איחוד משפחות נפוץ אף בקרב תושבי האיזור כהגדרתם בחוק (תושבי הרשות הפלסטינאית, רצועת עזה, איראן, לבנון, סוריה ועיראק) שחלק מהמשפחה מחזיקה באזרחות ישראלית וחלק נמצאת בשטחי איו״ש, עזה או מדינות ערב.

איחוד משפחות של פלסטינים

הוראת השעה לחוק האזרחות משנת 2022, קובעת הגבלות על ישיבה בישראל של אזרחים ותושבים של מדינות עוינות או תושבי האזור. הוראת השעה קובעת ששר הפנים לא יעניק לתושב האזור או מדינות עוינות אזרחות או רישיון ישיבה בישראל. לקביעה זו מצורפים מספר חריגים.

שר הפנים רשאי לפי שיקול דעתו לאשר בקשה למתן היתר בידי מפקד האזור (היתר שהיה צבאי) לפלסטיני שחי באזור כאשר מדובר בבן זוג של ישראלית שגילו מעל 35, בת זוג של ישראלי שגילה מעל 25, ילד עד גיל 14 שהורו שוהה כדין בישראל או במקרים הומניטריים מיוחדים אחרים. אדם לו היתר צבאי מעל 10 שנים וגילו מעל 50 יוכל לקבל תושבות זמנית. ואולם חריגים אלה מופעלים בצמצום וזאת בחסות סעיף 11 להוראת השעה שקובע שלא יינתן היתר תחת חריגים אלו כאשר הזר עלול להוות סיכון בטחוני למדינה.

כנגד הוראת שעה זו הוגשו לא מעט עתירות, אך עד כה היא נותרה על כנה.

עורך דין לענייני איחוד משפחות

מדינת ישראל לא פעם מערימה קשיים, מכשולים ודרישות בפני המבקשים להתאחד עם משפחותיהם. עצם קיומה של משפחה בישראל לא מהווה סיבה מספקת לזר המבקש להגר לישראל לזכות באשרת שהייה בארץ.

מניעת איחוד משפחות היא פגיעה אנושה בזכות היסוד לחיי משפחה, ומשכך אין להקל ראש בכניסה להליך איחוד המשפחות, באיסוף המסמכים ובהתנהלות מול משרד הפנים, ורצוי להיעזר בעורך דין הבקיא בנהלי הרשות, בפסיקה ובחקיקה המשתנה לעתים תכופות.

אני מזמינה אתכם להשאיר פרטים ולקבל ייעוץ מבלי התחייבות.

דילוג לתוכן