עורך דין משרד הפנים


"לפעמים אתה לא צריך רק עורך דין, אתה צריך לוחם צדק, אתה צריך בן אדם"

עורך דין משרד הפנים
עורך דין משרד הפנים
תוכן עניינים

על משרד הפנים ועורך דין משרד הפנים

משרד הפנים אמון על תחומים מגוונים רבים וביניהם האחריות על השלטון המקומי, על הבחירות ברשויות המקומיות, תקצוב ופיקוח על פעילותן של העדות הלא יהודיות בישראל, המאגר הביומטרי הלאומי רישוי עסקים, חופי רחצה, שעון הקיץ, רישום אוכלוסין, מעברי גבול, הכניסה והשהייה בישראל.

על רשות האוכלוסין וההגירה

החל משנת 2008 פועלת תחת משרד הפנים רשות האוכלוסין וההגירה והיא אחראית על ביצוע חלק מהסמכויות שמוקנות לשר הפנים בתחום מרשם האוכלוסין והזרים בישראל. הרשות אמונה בין היתר על מתן אשרות כניסה, שהייה ועבודה בישראל מטעמים שונים.

הרשות בנויה ממנהל האוכלוסין, מנהל עובדים זרים, מנהל אכיפה וזרים ומנהל ביקורת גבולות.

עורך דין משרד הפנים

בעוד שאזרחים ישראלים אשר מבקשים לבצע פעולות מול משרד הפנים יכולים לבצעם ללא ליווי של עורך דין, הרי שכאשר מעורבים אזרחים זרים בעניין פעולות מסוימות הן מורכבות ומסובכות יותר, ודורשות הבנה עמוקה של נהלי הרשות, בעלי התפקידים בה ואופן ההתנהלות הנכון מולה ולכן חשוב להיתמך בשירותיו של עורך דין משרד הפנים.

כך לדוגמא, עבור חידוש דרכון או הנפקת תעודת זהות לאזרחים ישראלים אין כל צורך בליווי של עורך דין, זאת כיוון שיש למדינה אינטרס להנפיק את התעודות הללו לאזרחיה הישראליים.

מנגד, בכל הנוגע לאשרות עבודה ושהייה בישראל לזרים, ההתנהלות מול משרד הפנים מורכבת יותר, דורשת מאמץ גדול יותר, ההליך ארוך ובירוקרטי, ולא פעם ההתנהלות מול רשות האוכלוסין וההגירה קשה ומתישה.

לכן, בכל ענייני ההגירה מול רשות האוכלוסין וההגירה נמליץ להסתייע בעורך דין שמכיר את התנהלות משרד הפנים מקרוב, את נהליה הסבוכים, דרישותיה, ויודע כיצד להביא לקבלת הבקשה בצורה המהירה ביותר.

לא פעם הבקשות בתחומים אלו הן הרות גורל, כך לדוגמא אי חידוש אשרה למטפלת זרה של מטופלת סיעודית קשישה, עלול להיות הרסני ומסכן חיים עבור אותה מטופלת סיעודית ונרצה לקבל ייעוץ טרם שהחלה ההעסקה ונוצר הקשר הטיפולי.

בדומה, גם דחיית בקשות להסדרת מעמד לבן זוג זר הנשוי לישראלי, עלולה להיות הרסנית ביותר כלפי בני הזוג אשר ייגזר עליהם לחיות בנפרד זה מזה, לעתים על לא עוול בכפם.

הפעולות בהן נוכל להיעזר בשירותיו של עורך דין משרד הפנים

עורך דין משרד הפנים יכול לסייע בכל אחת מהפעולות אצל ארבעת מנהלי הרשות:

  • מול מנהל עובדים זרים – ניתן לקבל ייצוג עורך דין בבקשה לקבלת היתר לשכות פרטיות או תאגידים המעסיקים עובדים זרים, בהגשת בקשות הומניטריות, בהתגוננות בפני שימוע לשלילת היתר העסקה, בבקשות חריגות הנוגעות לעובדים זרים, בקבלת היתר העסקה של מומחים ועוד.
  • מול מנהל האוכלוסין – ניתן להיעזר בעורך דין על מנת להגיש בקשות למתן אשרה לבני זוג של אזרחים ישראליים, לבני זוג נשואים של אזרחים ישראלים, בהגשת בקשות הומניטריות, בזימון תיירים, בטיפול במבקשי מקלט ופליטים, בהסדרת מעמדם של הורים קשישים של אזרחים ישראליים, בהנפקת אשרה עקב מצב רפואי חריג, בהסדרת מעמדם של הורים לחיילים, בהגשת עררים פנימיים על סירוב לבקשות ועוד ועוד.
  • מול מנהל אכיפה וזרים – רצוי להיעזר בעורך דין בליווי לשימוע לפני גירוש מהארץ של אזרחים זרים, בפניה לבית הדין לביקורת משמורת ובשחרור אזרחים זרים ממתקן גבעון.
  • מול מנהל ביקורת הגבולות – ניתן להיעזר בעורך דין בשחרור מסורבי כניסה לישראל.

מה הייתרון בסיוע עורך הדין במשרד הפנים?

עורך דין שעיקר עיסוקו הוא בבקשות שונות המוגשות לרשות האוכלוסין וההגירה יכול לסייע ראשית כל במתן ייעוץ באשר לנוהל המתאים וההליך הכדאי אשר יניב לכם את התוצאה הטובה ביותר. הוא יכווין אתכם באשר למסמכים הנדרשים על מנת שתתקבל הבקשה ולא תדחה על הסף וכן המסמכים אשר יש בהם כדי להעלות את סיכויי הצלחת הבקשה מעבר לרף המינימלי הנדרש. בשלב הבא ילווה אתכם עורך דין לשימוע או לראיון ככל שישנם כאלה, יוודא שההליך תקין והוגן ויסייע לכם בהבנת שלביו.

ליווי עורך דין למשרד הפנים יכול להיות ההבדל בין הצלחת ההליך לכישלונו. חשוב להדגיש: כל המסמכים שמוגשים על ידכם וכן כל מה שתאמרו נשמר בתיקכם במשרד הפנים ועלול לשמש בבקשות מאוחרות שיוגשו על ידכם ולכן יש חשיבות ממכרעת בהבנת האפשרויות טרם הפניה למשרד הפנים.

כמו כן וכפי שאמרנו מדובר בבקשות הרות גורל ממש. לעתים לקיחת סיכון בבקשות אלה תוביל להליכים משפטיים ארוכים מאד ויקרים מאד, אותם ניתן למנוע מראש. 

ככל שהבקשה עדיין נדחתה על ידי משרד הפנים למרות שהייתם מיוצגים, עורך דין יגיש ערר פנימי באופן אשר ישפר את סיכויי הצלחתו או הצלחת הליכי ההמשך מול בית הדין לעררים.

גם אם נכשל ההליך כולו, בין אם הייתם מיוצגים ובין אם התנהלתם לבד, נמליץ בכל מקרה שאת הפניה לבית הדין לעררים תעשו באמצעות עורך דין הבקיא בתחום. הגשת ערר זה דורשת ידע משפטי בתחום המנהלי, הכרה מעמיקה של הנהלים והפסיקה בתחום, ולכן כדאי שתבוצע על ידי עורך דין שמתמחה בהתנהלות מול משרד הפנים, ולא עורך דין מתחום אחר.

לסיכום

ככל שאתם נדרשים לסיוע בהסדרת מעמד לזר בישראל, אל תקלו ראש בנושא, בקשות להסדרת מעמד נדחות על ידי משרד הפנים חדשות לבקרים, וההשלכות של הדבר עלולות להיות כבדות ולפגוע בזכויות יסוד שלכם.

אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר בלחיצה כאן, וביחד נביא להליך מוצלח, אפקטיבי ומהיר מול משרד הפנים.

דילוג לתוכן