ייצוג בבית הדין לעררים

אודות בית הדין לעררים

בית הדין לעררים מכוח חוק הכניסה לישראל, הוקם בשנת 2014 והוא מהווה ערכאה מומחית וייחודית העוסקת בכל נושאי הכניסה לישראל.

ייצוג בבית הדין לעררים
ייצוג בבית הדין לעררים
תוכן עניינים

תפקידו של בית הדין הוא להעביר ביקורת על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה, ולא פעם הוא הופך החלטות אלה, מאלץ את הרשות לנמק החלטות שרירותיות, מפחית ומעדן ערבויות שנקבעו, מעכב גירוש אזרחים זרים עד לבחינה מעמיקה של בקשתם ומתערב בהליך המנהלי שקיים משרד הפנים.

אל בית הדין לעררים יש לפנות בערר מנומק כנגד החלטת הרשות וזאת תוך 30 יום מרגע קבלת החלטת משרד הפנים, וניתן אף לבקש צו ביניים אשר ימנע הליכי אכיפה לאורך ההליך השיפוטי, עד לקבלת פסק דין סופי.

בבתי הדין יושבים דיינים אשר מכריעים בתיקים בהתאם לסדרי הדין המיוחדים והשונים שנקבעו לבית דין זה.

כמו בפניה לכל בית משפט אחר, גם פנייה ללא ייצוג בבית הדין לעררים מצד עורך דין אינה מומלצת.

תחומי העיסוק של בית הדין לעררים

בית הדין לעררים דן בסירוב כניסת תיירים לישראל, בסירוב הארכת אשרת תייר, בסירוב להסדיר מעמדם של בני זוג זרים לאזרחים ישראלים, בדחיית מבקשי מקלט, בהיבטים מסוימים הקשורים בחוק השבות, בהיבטים הקשורים בהליך התאזרחות או תושבות, במחוסרי אזרחות, בדחיית בקשות הומניטאריות, בהחלטות הוועדה הבינמשרדית הנוגעות למטופלים סיעודיים ולהארכת אשרת עובדים סיעודיים, באי מתן מענה על ידי משרד הפנים לבקשות המוגשות אליו ועוד ועוד.

על פסקי הדין של בית הדין לעררים ניתן לערער לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהלים ולערער פעם נוספת ברשות לבית המשפט העליון.

ייצוג בבית הדין לעררים עם משרד עו"ד דפנה שגל פודור

למשרדנו נסיון רב בייצוג בכל סוגי ההליכים בבית הדין לעררים וזאת מיום שהוקם בית הדין. אנו פועלים בנחישות תוך איתור מלוא הפגמים שנקט משרד הפנים בקבלת החלטתו, תוך היכרות מעמיקה עם הפסיקה של בית הדין והערכאות הגבוהות ומתוך הבנה כי לפסק הדין שיתקבל יש השלכות מרחיקות לכת על לקוחותינו.

 

אם קיבלתם החלטה של רשות האוכלוסין וההגירה הדוחה את בקשתכם, פנו למשרדנו לבחינת ההחלטה וההליך שננקט ולקבלת ייעוץ באשר להמשך ההליך הצפוי.

שאלות נפוצות

לא חובה להיות מיוצג על ידי עורך דין בבית הדין לעררים. עם זאת, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום ההגירה, על מנת לקבל סיוע בהכנת ההליך המשפטי. עורך דין יכול לסייע ללקוח להבין את זכויותיו, להכין את הטיעונים המשפטיים ולטעון בפני בית הדין.

היתרונות של ייצוג על ידי עורך דין בבית הדין לעררים כוללים:

  • ניסיון וידע משפטי: עורך דין המתמחה בתחום ההגירה מכיר את החוק והפסיקה הרלוונטיים, ויכול להיעזר בידע זה כדי להכין את הטיעונים המשפטיים ולהציג אותם בפני בית הדין.
  • יכולת לנהל את ההליך המשפטי: עורך דין יכול לסייע ללקוח לנהל את ההליך המשפטי בצורה יעילה וחסכונית בזמן.
  • אפשרות להשיג תוצאה טובה יותר: עורך דין יכול לסייע ללקוח להשיג תוצאה טובה יותר בהליך המשפטי, על ידי הכנת טיעונים משפטיים משכנעים והצגתם בפני בית הדין בצורה מקצועית.

כן, בדרך כלל יש מגבלת זמן, המכונה חוק ההתיישנות, שבתוכה יש להגיש ערעור לבית המשפט לערעורים. מגבלת הזמן הספציפית יכולה להשתנות בהתאם לתחום השיפוט וסוג התיק. זה חיוני להתייעץ עם החוקים החלים או לפנות לייעוץ משפטי כדי לקבוע את מסגרת הזמן המדויקת שבה יש להגיש את הערעור שלכם. אי עמידה במועד יכול לגרום לדחיית הערעור , ולכן חיוני לפעול באופן מיידי כדי להגן על זכויותיכם.

דילוג לתוכן