עובדים סיעודיים

עובדים זרים רשאים לעבוד בישראל 63 חודשים ולהחליף במהלכם מעסיקים, אם בשל פטירת המעסיק ואם בשל חוסר התאמה, פיטורין או התפטרות. 

אולם פעמים רבות לאחר התקופה האמורה, ישנו צורך בהארכת אשרת העובדים הסיעודיים מטעמים הומניטאריים מיוחדים. הטעמים בגינם מעוניין מטופל להעסיק דווקא עובד ספציפי ולא עובד אחר הם רבים: היכרות מוקדמת של המטופל עם העובד הזר, שליטתו של העובד בשפה העברית והיעדר יכולת לתקשר בשפות אחרות, הכשרתו המיוחדת של המטפל כאח סיעודי וצרכיו הרפואיים של המטופל או היעדר כוח אדם זמין, כפי שקרה בעת משבר הקורונה. 

החוק מאפשר במצב זה להגיש בקשה הומניטארית, על מנת להאריך את תקופת העסקתם של עובדים סיעודיים זרים בישראל. 

ואולם למרבה הצער, הוועדה הבינמשרדית אשר אמונה על בחינת בקשות אלה מרבה לדחות את הבקשות המגיעות לשולחנה וזאת תוך שימוש בנימוקים שבלוניים. מצער אף יותר כי מרבית הבקשות נדחות על הסף וכלל לא מגיעות לדיון בוועדה. 

במצב זה מוצאים עצמם סיעודיים רבים נאלצים להתנתק מהמטפל הסיעודי שהפך עבורם לבן משפחה, ואילו על משפחות הסיעודיים נופל נטל הטיפול במטופל הסיעודי וכן נטל האיתור והחפיפה של עובדים חדשים – תהליך אשר עלול לארוך חודשים רבים. 

העסקת עובד זר בסיעוד – כך תעסיקו עובדים סיעודיים זרים בישראל!

משרדנו עומד בחוד החנית של המאבק למען המטופלים הסיעודיים, בזכות הפשוטה – לבחור את האדם שיסעד אותם ויעניק להם טיפול אינטימי ומציל חיים באופן יומיומי. 

נשמח לסייע לכם בהגשת בקשה להארכת אשרתו של העובד הזר מטעמים הומניטאריים, תוך הכנת החומר המוגש לוועדה והעברת מלוא הטעמים ההומניטאריים אשר יתמכו בקבלת הבקשה. 

נציין שעל אף שמרבית הבקשות המוגשות לוועדה נדחות, הרי שדחיית הבקשה אינה סוף פסוק וניתן לערור על החלטות הוועדה לבית הדין לעררים ובהמשך לבית המשפט לעניינים מנהליים ולבית המשפט העליון. 

למשרדנו נסיון עשיר בכל הנוגע להעסקת עובד זר בסיעוד ובייצוג בבתי הדין לעררים למן יום הקמתו של בית הדין וכן בבתי המשפט המחוזי והעליון.

אנו פועלים מתוך הכרה בזכות הפשוטה שיש לאדם בערוב ימיו לכבוד, לבריאות ולטיפול מציל חיים. 

זאת שליחות, לא פחות, לסייע למטופלים הסיעודיים ונשמח לסייע גם לכם בכל שלב משלבי ההליך השונים. 

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות בנושאים: העסקת עובד זר בסיעוד – עובדים סיעודיים זרים: לחצו כאן

דילוג לתוכן